Přidat komentář

Reagujete na příspěvek

Andy
2. ledna 2013
Je to 14 dní, co mi zemřela máma. Přesně 10 dní před Štědrým dnem. Byly to nejhorší vánoce v mém životě. Bylo jí 70 let. V dnešní době žádný věk. Najednou se necítila dobře. Dovezla jsem ji 19. listopadu pro dezorientaci do nemocnice. To bylo pondělí. V úterý jsem jí dovezla věci a tehdy s ní naposledy mluvila. Spěchala jsem do práce. Odpoledne za ní byl táta a k večeru dojela sestra, tak jsem jí ještě slíbila, že se stavím ve středu,aby nebyla tak unavená. Ve středu ráno jsem doběhla do nemocnice, jen pro občanský průkaz, abych mamince něco vyřídila. Zdr. sestra mě vedla na JIP za lékařkou. Tak jsem si myslela, že tam mají uložené doklady. Když jsem však viděla výraz lékařky, došlo mi, že se něco stalo. Lékařka mi oznámila, že maminka měla v noci patrně mrtvici a oni ji nyní převáží rychlou na CT mozku, na výsledky, že si mám zavolat odpoledne. Maminka byla v bezvědomí a reagovala prý pouze na silné bolestivé podněty. Krve by se ve mně nedořezal. Podlomily se mi nohy a udělalo se mi strašně zle. A pak jsem ji uviděla. Ležela na Jipu, v divné poloze, bílá jak stěna a strašně studená. Políbila jsem ji, zašeptala, jak moc ji mám ráda a pak pro ni dojela sanita. Odpoledne jsem si jela pro informace, osobně. Prognóza byla velmi špatná, silné krvácení do mozku, možná i způsobené nádorem. Maminka ten den spala. Občas pohnula rukou, nohou. Reagovala na mě zvednutým obočím a když jsem jí vykládala o dětech, tekly jí slzy. Byl to hrozný pohled. Další den se probrala, ale byla na celou pravou polovinu ochrnutá, nemluvila, špatně polykala a byla hodně unavená, spavá. Lékaři mi oznámili, že se nedá nic dělat. Dávali jí nějaké kapačky, zavedli sondu na výživu, ale nic se nedělo. Zlepšení žádné. Pořád jsem si říkala, že se to určitě zlepší, že je to zlý sen...Jezdila jsem za ní každý den, povídala jsem jí ledacos, nevím, zda věděla, kdo jsem, nevím, zda vnímala, co říkám...poslední den, kdy jsem ji viděla živou, byla tak