Přidat komentář

Reagujete na příspěvek

Tereza
31. prosince 2009
Dobrý den,
na tyto stránky jsem narazila úplnou náhodou. 16. 11. 2009 mi umřela maminka. Dnes je to přesně 15 dní. Nechci tady nějak detailně popisovat náš vztah - byl velice intenzivní, byly jsme na sobě asi až nezdravě závislé. Já si tu situaci asi ještě pořádně neuvědomuju, je mi 21 let a zůstala jsem sama s tatínkem.. Byl to šok pro nás, pro celou rodinu, kamarády, známé.. Maminka nebyla nemocná, pouze před 5 lety měla ledvinové kameny. V sobotu 12. prosince si ji odvezla záchranka - mamince nebylo celý týden dobře, volala mi do Prahy (studuju tam, takže jsem tam přes týden), že se necítí dobře a má zase chřipku. Věděla, že na víkend nepřijedu, přesto mi každý den volala, že mě chce vidět. Jako by něco tušila.. Shodou náhod jsem nakonec opravdu na víkend přijela. V sobotu ráno měla maminka bolesti břicha a zad a než přijela rychlá, začala zvracet krev. Nešlo o ledviny, jak jsme se prvně domnívali, první diagnóza zněla praský žaludeční nebo dvanácterníkový vřed. Ležela u nás na JIP, odpoledne jsme za ní byli. To jsem ji naposled viděla. V noci mi volala, že ji převáží do Brna, jelikož má prasklý jícen a u nás na to není potřebné zařízení. To jsem ji naposledy slyšela.. Podle lékařů se jednalo o malou dírku, léčili ji antibiotiky. Odjela jsem tedy do Prahy, v úterý mi tatínek volal, že stav se rapidně zhoršil a od neděle!!! byla na 3 operacích. Kdybych o závažnosti jejího stavu věděla už v neděli, zůstala bych doma, byla s ní.. Ale přes telefon lékaři moc sdílní nejsou, takže o jejím stavu jsme měli jen útržkovité informace. Táta pro mě přijel do Prahy.. lékař, který ho už znal, byl do telefonu upřímný. Maminka dostala těžkou sepsi, selhaly jí ledviny a plíce, byla uvedena do umělého spánku.. Ještě ten večer jsme kontaktovali léčitele (později mi táta řekl, že půl hodiny potom léčitel volal, že nemůže nijak pomoci..), celá rodina jsme na ni mysleli. Nic jiného se dělat nedalo. Ve středu jsme za ní j