Přepis účtu

Odpověď na dotaz ze dne 22. 10. 2012 zobrazit původní dotaz

Dobrý den, jsem v situaci kdy bydlím sama a je mi dvacet let. Pobírám sirotčí důchod. Peníze však chodí na účet mojí mamce, nechce mi je posílat na můj účet. Měsíčně mi posílala jen částku z celého důchodu a poslední měsíc už mi posílala jen polovinu. vymlouvá se na svůj špatný finanční stav v její domácnosti, ale já s těmi penězi nevycházím a kolikrát nemám co jíst. Chtěla jsem se zeptat jak mám docílit toho aby peníze chodili mě. Rodný list a úmrtní list mého otce si nechala raději schovaný u sebe doma. Můžete mi prosím poradit co mám dělat?

Lucie Málková
Pozor, tato odpověď je více než 6 měsíců stará a nemusí proto být již aktuální!

Vážená slečno Málková,

píšete, že je Vám dvacet let, bydlíte sama a pobíráte sirotčí důchod, který chodí na účet Vaší maminky. Ta Vám odmítá posílat peníze na účet. Zároveň má u sebe schovaný Váš rodný list a úmrtní list Vašeho otce. Nemůžete s penězi vyjít. Ptáte se, co se ve Vaší situaci dá dělat.

Po dosažení plnoletosti máte právo pobírat sirotčí důchod Vy.  Jsou dvě možnosti, jak to udělat:

Snadnější cesta je zajít si osobně na Okresní správu sociálního zabezpečení (OSSZ) podle místa trvalého bydliště. S sebou budete potřebovat:

-   rodný list;

-   potvrzení o studiu;

-   potvrzení banky, že se jedná o Váš účet (pokud budete chtít, aby peníze chodily na Váš účet).

Druhá cesta je poslat dopis a žádost na OSSZ. Zde je potřeba:

-   napsat žádost — uvést, že dosud chodí sirotčí důchod na účet matky (nezapomenout uvést rodné číslo matky) a žádat o převedení na Vás (uveďte své rodné číslo);

-   kopie Vašeho rodného listu (notářsky ověřená);

-   potvrzení o studiu;

-   Žádost o zařízení výplaty důchodu poukazem na účet – majitel účtu (k tomu je potřeba vyplnit speciální formulář, který je na stránkách ČSSZ;

-   potvrzení banky, že se jedná o Váš účet.

Převod zpravidla trvá 2 měsíce.

Co se týče rodného listu, můžete si ho nechat znovu vystavit na matrice podle místa Vašeho narození.

Pro bližší informace volejte Call centrum České správy sociálního zabezpečení na tel. 257 062 860-8 (pondělí — středa 8.00 -17.00, úterý — čtvrtek 8.00 -14.30, pátek —  8.0014.00), po nahlášení svého rodného čísla se můžete bavit zcela konkrétně.

S přáním všeho dobrého,

Olga Cordiner

Dotaz zodpovídá

Mgr. Olga Stránská

Mgr. Olga Stránská

poradenská pracovnice

Poradna je tu pro vás

Zadejte dotaz