Myslím si, že notářská koncipientka nejedná správně. Mohu podat stížnost?

Odpověď na dotaz ze dne 26. 12. 2022 zobrazit původní dotaz

Dobrý den, mohu podat stížnost na notářskou koncipientku? Se samotnou notářkou jsem se ještě osobně nesetkala. Datum závěrečné ho jednání bylo odloženo a to pouze telefonicky, kdy mi paní volala, sdělila, že si druhý dědic, resp. právní zástupce, nechal zaslat kopii spisu a z toho důvodu odkládá jednání. Nabídla mi dva termíny, z nichž jsem si jeden vybrala, za okamžik mi přišla sms, že byl ustanoven úplně jiný termín než ten, se kterým jsem již byla srozuměna ,a že mám tento termín potvrdit. Za několik dní mi mailem právní zástupce druhého dědice začal vyhrožovat ohledně věci, která přímo nesouvisí s pozůstalostí, šla jsem ukázat tento mail na notářství. Paní koncipientka se chovala zvláštně, nebyla nestranná a předjímala výsledek dědického řízení... Nechtěla mi vystavit ani pozvánku na nový termín, s tím, že se jednání třeba vůbec konat nebude.Myslim, že nepostupuje správně. Děkuji za odpověď.

Jana Anežka Ladislav
Pozor, tato odpověď je více než 6 měsíců stará a nemusí proto být již aktuální!

V rámci dědického řízení jste jednala s notářskou koncipientkou, s jejímž postupem nejste spokojena. Popisujete potíže při domlouvání termínu jednání. Zmiňujete také pochybnosti o nestrannosti koncipientky. Ptáte se, jestli je možné si na ni stěžovat.

Dobrý den,

ano, i na notářského koncipienta lze podat stížnost, a to k Notářské komoře. Alternativně lze situaci řešit s notářem, u něhož je koncipientka zaměstnána. Pro dosažení změny jejího jednání v budoucnu to možná touto cestou bude dostatečné.

S pozdravem

Barbora Steinlauf

Dotaz zodpovídá

JUDr. Barbora Steinlauf, MA, Ph.D.

JUDr. Barbora Steinlauf, MA, Ph.D.

právnička v oblasti zdravotnického práva

Poradna je tu pro vás

Zadejte dotaz