Maminka náhle zemřela v nemocnici po krátké hospitalizaci. Doteď nevím proč. Mohu s tím něco dělat?

Odpověď na dotaz ze dne 28. 12. 2023 zobrazit původní dotaz

Dobrý den, mam dotaz ohledně me maminky ktera mi nahle umrela v nemocnici, zemrela 17.12.23 a do dnešního dne mi nikdo z nemocnice nesdělil proc a na co umrela, cela hospitalizace byla pochybna, ted mam tušení ze slo o zanedbani pece, podle me sousedky kdyz jsem s ní mluvil, ta mi rekla ze snedla maminka neco spatneho a ze 2dny zvracela az zkolabovala a odvezla ji sanitka do nemocnice a nasledne hospitalizovali na interne, kdyz jsem mamku navstivil, ptal jsem se ji co ji je a ona sama nevedela, ptal jsem se tam sester a ty mi rekli ze nic nereknou a ze si mam zavolat ve všední den k doktorovi, kdyz jsem volal doktorovi tak mi neumel rict co ji je, za 3dny se ji stav zhorsil a dali ji na jip, tam za tyden umrela, stav se ji zhorsoval tak pry nasadili širokospektrální ant. Ktere nezabrali, rekla mi ze udelaji kompletní vyšetření coz me zarazilo proc az takhle pozde, zjistilo se ze ma selhani ledvin a ze ten zanet v tele co se siri je z toho, druhy den zemrela, chci se zeptat na vas nazor a pohled, dekuji za odpoved

Jiri

V prosinci loňského roku Vám náhle v nemocnici zemřela maminka. Popisujete okolnosti její krátké hospitalizace na interně po akutních zdravotních komplikacích. Lékař ani ostatní zdravotníci Vám nedokázali říct, co přesně mamince je. Po dalších pár dnech se zdravotní stav maminky zhoršil a následná vyšetření prokázala selhání ledvin, ze kterého se šířil v jejím těle zánět. Maminka den poté zemřela. Zajímá Vás názor odborníka.

Dobrý den,

jestliže máte podezření, že došlo k zanedbání péče o Vaši maminku, máte samozřejmě právo na to, aby došlo k řádnému prošetření postupu nemocnice.

V první řadě máte jako osoba blízká právo na kopie zdravotnické dokumentace, včetně listu o prohlídce zemřelého, příp. pitevního protokolu, které Vám musí nemocnice na žádost poskytnout.

Dále máte právo podat stížnost na postup poskytovatele zdravotních služeb, která se podává přímo nemocnici. Ve stížnosti můžete popsat, v jakých ohledech dle Vás došlo k zanedbání péče o Vaši maminku a porušení pacientských práv, např. Vámi zmíněné chaotické informování o zdravotním stavu pacientky.

Nemocnice musí postup prošetřit a zjednat nápravu. Pokud nebudete s reakcí nemocnice spokojen, můžete stížnost dále podat ke krajskému úřadu. Mnohé nemocnice mají rovněž k dispozici vlastního pacientského ombudsmana, na kterého se můžete obrátit.

V neposlední řadě máte také možnost obrátit se na specializovaného advokáta, který Vám může být nápomocen při jednání s nemocnicí a při případném jednání o náhradě újmy, která Vám úmrtím vznikla. Advokát při podrobnější znalosti situace bude schopen navrhnout strategii a naplánovat konkrétní kroky.

S pozdravem

Barbora Steinlauf

Dotaz zodpovídá

JUDr. Barbora Steinlauf, MA, Ph.D.

JUDr. Barbora Steinlauf, MA, Ph.D.

právnička v oblasti zdravotnického práva

Poradna je tu pro vás

Zadejte dotaz