Příspěvek na péči

Odpověď na dotaz ze dne 5. 12. 2010 zobrazit původní dotaz

Dobrý den, naše 88letá babička po mrtvici dva roky pobývala v Kouřimi G-help, domov se zvláštním režimem. Po celou dobu jí byl strháván celý důchod + příspěvek na péči (12000,-kč) a ještě jsme měsíčně dopláceli cca 2.000 - 3.000,-kč. Naše momentální finanční krize už to nedovoluje, tak jsme si babičku vzali do péče domů. Od 1.12.2010 jsem jako pečující o babičku. Pobyt byl ukončen k 30.11.2010, ale jelikož babička před ukončením pobytu omarodila a v ten den nebyl možný převoz, jelikož jsme z Prahy, tak v domově ještě zůstala do 3.12.2010 i na naše přání. Sociální pracovnice nám řekla, že i když tam babička byla jen tři dny mají nárok na půlku sociálního příspěvku v hodnotě 6.000,-kč. Je to možné, prý jednají podle zákona, ale my jsme dali výpověď k 30.11.2010, takže ten pobyt na tři dny jsem brala jako respitní. Děkuji za odpověď

Martina
Pozor, tato odpověď je více než 6 měsíců stará a nemusí proto být již aktuální!

Dobrý den Martino,

děkujeme Vám za důvěru, se kterou se obracíte na naši internetovou poradnu. Popsala jste nám příběh Vaší babičky, která dva roky pobývala v domově se zvláštním režimem. Za tento pobyt jste zaplatili důchodem, příspěvkem na péči a část jste dopláceli. Vaše momentální finanční situace dále nedovolila podporovat tento pobyt. Nyní máme babičku doma. Vylíčila jste nás situaci s ukončením pobytu.

Z informací které jste nás sdělila, Vám nemůžeme jednoznačně říct, zda jednají v souladu se zákonem, či nikoliv. Důležité ovšem je, jakou jste měli smlouvu o poskytování služby. Z ní by mělo být srozumitelné, jak se v které situaci postupuje. Každý, s kým je tato smlouva uzavřena, může podat stížnost na poskytování služby. Při uzavření smlouvy o poskytování služby by měl být uživatel, či jeho opatrovník seznámen, jak v tomto případě postupovat. Jak se zachovat ve chvíli, kdy nejste s něčím spokojen. Stížnost musí být projednána a následně Vám předána odpověď. Můžete se tedy obrátit na vedoucího domova. Pokud byste s jejich odpovědí nebyla spokojená, měla by Vám být podána informace, k jaké vyšší instanci je možné se odvolat.  Při podání stížnosti nejsou žádné zvláštní nároky na formu, v podstatě postačí, pokud situaci popíšete tak, jste ji napsala nám. Důležitá je ovšem písemná forma.           

Přejeme V8m, aby se situace vyřešila co možná nejlépe. Zároveň aby došlo k vysvětlení nejasností, které nyní máte.

Hezký a poklidný čas Vám přeji,                                                                    

Dana Drahošová

Dotaz zodpovídá

Bc. Dana Drahošová

Poradna je tu pro vás

Zadejte dotaz